Utkast: Jul. 28, 2013

loVe LOvE LOVE LooooooVVEEeeeeeeeLLLLOOOOOVEE Habibi SEviyorum jag känner mig så kärleksful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3

hej

Alahu akbar med Gudsn naman den nåderike den benådande Allah Akbar!!!
Jag k'nner mig stark och beslutsam just nu men jag känner mig älskad och saknad jag saknar och älskar, mitt hjärta gråter typ sår som finns där svider...................
jag vill Gråta mer men Jag tänker på Allah därför mjuknar mitt hjärta <33<3 Allah!!!!!!!!!!!!!!!! help mee

assalom aleikum

hej nu sitter jag på soffan med mina bästa dator och mobil! :)
Jag fastar och är jättehungrig !´in sha Allah snart är det iftar då får jag äta.
Två dagar i rad har ja´g konflikt med min fasra!
det är irriterande hur han försöker inte förstå mig eller nåt han bara lär mig att jag ska va så och så och förstår inte att det är så inte roligt och jag kommer inte göra nåt av det han säger!
Istället för att prata med han sitter och skkriver'! Djupt inne älskar jag honom men när han pratar med beorndande röst säger säg inte så! och så till mig säg så ! om jag sa så så är det så! jag ba nej jag fötrsår inte oh gör en face liksom i dont care, gör bara han mer arg och så blir det'! ingen trevlighet och respekt vilket suger och han försöker bli snäll sen när jag om det är mitt fel inser det eller säger förlåt för att han ska förstå att jag älskar han så blir han arg försöker övertala sig att han har rätt! jag måste verkligen ha tålamod och vara extra snäll o jag vill inte bråka med han ! det är nästan ofatbart omöjligt! vi kommer oftast inte överens och ibland så gör vi det! ibland bråkar vi aldrig! då måste jag göra som han gillar om jag beter mig på sättet jag oftast är eller mina brister jag har i min karaktär blir han arg och helt accepterar inte och lär mig hur jag ska va ! på en fett olärlig sätt liskom så och så ska du göra! woooowwexcuse me det går inte! plus om man vill gå till Himlen in sha Allah jag måste ha respekt och tålamod med min pappa och mamma, jag brukar ha dåligt samvete efter jag varit otålamodig och lite respektlös Med mamma funkar det oftast bra hon lyssnar och man kan komunicera, med pappa lite för svårt,

Hej!! Det Är helig månad ramadan!!!! Happy

Med Guds namn den Nåderike Den Benådande!!!! <3<3 Allah ya Allah!!!!! <3 Vägled mig och ge mig av det goda i detta liv och den andra eviga Ya Rabby hjälp min Syskon i Isam med deras svårigheter! och Deras prövningar underlätta för dem deras börda ya Rabby!!! <3<3<3
 
Nu ska jag berätta lite om Månaden Det är en Helig Månad ! och Det är obligatorisk för muslimer att fasta!!! Det är en av dem Grundläggande pelarna att fasta, <3
 

”Troende! Det är en plikt för er att fasta, liksom det var en plikt för dem som levde före er – kanske skall ni frukta Gud”, står det i Koranens kapitel 2:183.

Grundregeln är att alla muslimer som är vuxna och friska ska avstå från mat, dryck, rökning och sex från gryningen till skymningen under ramadan.

Ramadan det är i den nionde månaden beror på att det var i denna månad som Koranen uppenbarades för profeten Muhammed och därmed för mänskligheten.

Den muslimska kalendern följer månens faser och flyttar sig årligen cirka elva dagar i förhållande till den gregorianska kalendern. Den muslimska kalendern utgår från det år då profeten Muhammed utvandrade från Mekka till Medina, det vill säga år 622. I år börjar Ramadan den nionde juli.

 

Belöningen för att man fastar! <3 Och Nyttan!     <3

Profeten Muhammad (Guds frid och välsignelser vare över honom) sade:
”Den som fastar månaden Ramadan med tro (Iman) och sökande av belöning, han/hon blir förlåten för alla sina tidigare synder.” (Bukhari & Muslim)

Fördelar med fastan
1. Fastan skyddar den fastande från synder. 
Profeten (Guds frid och välsignelser vare över honom) sade: ”Fastan är en sköld mot synder.” (Bukhari)
2. Fastan förmedlar till förlåtelse på domedagen. 
Profeten (Guds frid och välsignelser vare över honom) sade: 
”Fastan och Koranen förmedlar till förlåtelse för tjänaren på domedagen”. (autentisk hadith)
3. Fastan är en orsak till att man kommer till paradiset. 
Betydelsen av vad Abu Omamah (Må Allah vara nöjd med honom) sade: 
”Jag kom till Profeten (Guds frid och välsignelser vare över honom) och sade: Beordra mig till en gärning som gör att jag kommer till paradiset. Han sade: Jag råder dig att fasta för det finns inget i dess like. Jag kom senare till honom en andra gång (och frågade samma sak). Han sade: Jag råder dig att fasta”. (autentisk hadith)
4. Fastan blir orsaken till att tjänaren räddas från helvetet. 
Profeten (Guds frid och välsignelser vare över honom) sade: 
”Om tjänaren fastar en dag för Allahs skull så flyttar Allah på grund av den dagen hans ansikte från helvetet 70 höstar (dvs. 70 år)”. (autentisk hadith)
5. Fastan är orsaken till förlåtelse från synder. 
Profeten (Guds frid och välsignelser vare över honom) sade: 
”Den som fastar månaden Ramadan med tro (Iman) och med sökande av belöning, han blir förlåten för alla sina tidigare synder”. (Bukhari & Muslim) <3<3 <3<3


Ramadan

Assaom aleikum va rahmatulohi va barakatuh
nu har jag factist bestämt mig jag ska ändra mig så mycket nu! in sha Allah
Som jag ser är det tillfället precis och jag har verkligen känslan för det,
 Ska tänka flera gånger innan jag gör något, ska göra bästa av alla situationer in sha Allah
Men det som är poängen med att ändras är factist!!! Att bi bättre muslim!! Ska Följa Guds vägledning in sha Allah het! in sha Allah allt ska vara blessed och bra för mig!!! Jag ska inte följa lusten, och ska inte följa crowd,! ska ha egna opinion om sakerna ska läsa körkort teori och köra bilen perfect! in sha Allah ska lära mig surorna och Hela KJoranen och ska lära mig haditherna! ka inte bry mig om giftemål anymoore! Jag bryr mig inte om att gifta mig! jag lämnar Allt i Allahs händer vad kan jag göra egentligenb ?? typ inget jag får inte åka vars jag vill , utan mahram, Så följer jag Allahs regler in sha Allah så blir det som Allah vil.! <3  <3
den här vörlden är just a prison for believer !! så sträva efter paradiset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!       <3
bry sig inte alls om något annat!! :P
så är det bara!!!!!!!!! <3 man får vara med människor man älskar i den nästa livet om inte i detta.
 

heej

hej Kan ni tänka er Mohamed från luleå asså nipsey har kommit ut från fängelse hört av sig nån gång i vinter sen försvun nit sen nu är han tillbaka men jag är osäker på honom han komenterar andra tjejernas bilder och en min föra tjejkompis som han gillade före mig :/ så anyways .... jag planerar åka till stockholm :) in sha Allah :) nu har jag hittat massa bra recept ska baka :) in sha Allah om några dagar Kommer ramadan 3 dagar sen har Mohammed mitt i konversationen skrivit till mig: Du jag har en fråga
Jag ba okej vilken ?
SEn har det gått en half timme jag satt och vänta det komm ingen fråga och jag har bara tänkt på honom hela natten jag tror han ångrade sig för sin fråga, sen har jag smsat till honom aom det
Din pucko har inte sovit hela natten för det där smset
han ba haha har glömt frågan Walla
(fast trodde inte så mycket på vad han sa )
Sen jag ba du kanske ville jag ska tänka mycket
han ba aa kanske :)
Sen ba okk du ska få se
haha han ba hahaha vad ska du göra hmmmm inget :P
det var som utmaning
jag fick tips av en vad jag ska göra sen skrev jag vet du vad jag har en sak att berätta
men jag vet inte hur ska jag berätta du kanske blir sur på mig
han ba jalla säg
jag : men det är svårt att få ut det
jag: men jag måste leva med det hela livet
han men säg bara
jag ju eftersom jag gillar dig jättemycket så måste jag berätta
han säg
jag ok jag åt avokado ris och banan hahahha
han skrev haha
Nästa dag han ringde och sa att han blev arg på det där han gick på det han köpte det haha och var orolig haha aaww
masam ska gå baka nu in sha allah

RSS 2.0